Tištěným inzerátům zvoní hrana. Více než 80 % nemovitostí se v posledních letech prodalo elektronickou cestou, počet realitních portálů v češtině se počítá na desítky. Proto nepřekvapí snaha inzerovat prodej svého domu či bytu na každém z nich. Jde o nejčastější začátečnickou chybu, která se může nepěkně vymstít.
Proč tomu tak je?
Představte si, že kousek za vaším městem vystaví developer menší čtvrť. Nové domy nabízí dlouho předtím, než vůbec stojí, využívá všechny prodejní kanály. Poukazuje na blízkou přírodu, dobrou dopravní dostupnost i občanskou vybavenost. Jenže je doba krize a realitní trh prodejům nepřeje.
Uplyne rok, dva – a většina novostaveb stále zeje prázdnotou. Navzdory kvalitě jejich cena klesá, opakující se inzerce zájemce odrazuje. Vždyť přeci pokud domy nikdo nekupuje, musí být něco špatně. Třeba jsou domy nekvalitně zatepleny. Nebo mají problém s odpady. Nebo…
Umístění totožné nabídky podrývá vaši pozici. Výsledný dojem? Nemovitost je vadná a současný majitel se jí chce zbavit stůj co stůj.
Prodáváte luxusní novostavbu na okraji města? Vyhněte se bezplatným inzertním serverům. Zájemci o nákladné, atraktivní stavby na podobné stránky vůbec nechodí. Hřebík na hlavičku udeříte naopak vyvěšením nabídky na pečlivě filtrovaný, specializovaný web.
Silným spojencem v prodeji nemovitostí jsou i sociální sítě. Ale i tady našlapujte opatrně. Přizpůsobte svou nabídku cílové skupině – Facebook mají v oblibě mladí lidé, LinkedIn zase movitá střední třída.
Mluvte jazykem svého kmene. Každé zboží má svého kupce. Dobrý realitní makléř jej pozná a propagaci přizpůsobí jeho potřebám.
Inzerování na specializovaném serveru stojí stokoruny měsíčně. Pokud ale svou nabídku zveřejníte na více portálech, náklady se citelně vyšplhají. A ani tehdy nemáte vyhráno – zájemci o váš dům či byt se po novém bydlení mohou poohlížet na portálech, které přijímají nabídky jen od realitních kanceláří.
Pro majitele bytů ve velkých městech není od věci inzerovat v zahraničí. Kupříkladu nemovitost v centru Karlových Varů může být pro ruskojazyčnou klientelu mimořádně lákavá.
Zvládnutí takového obchodu je už ale „vyšší dívčí“. Pro realitní kanceláře nejsou cizojazyční kupci překážkou – a pokud mateřštinou zájemce nevládnete, raději přenechte prodej realit odborníkům.
Zavedené realitky nemovitost nabízejí také formou PPC kampaní. Jde o cílenou reklamu, která se při vyhledávání na internetu zobrazuje jen těm zájemcům, kteří mají o nemovitost v dané oblasti opravdový zájem. Tento efektivní marketingový nástroj je zárukou prodeje – rychlého a za více peněz.
Dům máte ohodnocený, inzerát vyvěšený – co se bude dít dál? Stáhněte si průvodce prodejem nemovitosti a dotáhněte prodej do úspěšného konce!