Prodáváte nemovitost? Na upoutání pozornosti potenciálního kupce máte jen několik sekund. Přesvědčivý text inzerátu, lákavé snímky – to vše rozhoduje o tom, zda za dům či byt úspěšně prodáte. Lidé kupují očima a při rozhodování se řídí emocemi.
Prodává pocit šťastného domova, nikoli blízkost několika nákupních středisek. Prodávají snímky prosluněného interiéru, ne technické dispozice bytu. Zachycení nádherného výhledu z balkonu vám zájemce získá, temná nicneříkající fotka výtahu je spíše odradí. Konkurence nabízených domů i bytů je obrovská, času není nazbyt – k osobní prohlídce je třeba zájemce přesvědčit.
S působivými fotkami, které zaujmou na první dobrou, vás od podpisu rezervační smlouvy dělí pár týdnů. A během několika měsíců budete mít peníze na účtě.
Klíčem jsou správné fotografie. Jak na ně?
Příprava interiéru začíná dlouho předtím, než vůbec poprvé stisknete závěrku. Zašlý nátěr stěn, kuchyňská linka z umakartu, chybějící lustr – nic z toho na fotky nepatří.
Pokliďte vše, co jen trochu upomíná na váš rodinný život. Stohy časopisů schovejte, fotografie dětí nahraďte neutrálními obrázky.
Pamatujte, že potenciální kupec se s vaší nemovitostí musí ztotožnit. Kam si pověsí obrazy? Kde bude trávit čas se svou rodinou?
Snímky pořizujte přes den, vyhněte se zamračenému počasí. Dodatečným osvětlením nic nezkazíte.
Důkladná příprava místností je časově náročná, vložená energie se vám ovšem vrátí stonásobně. Vždyť atraktivní fotografie dokáží zvednout cenu nemovitosti o celých 10 %.
Obytné prostory zdokonalíte i svépomocí – stačí se řídit několika jednoduchými pravidly.
Natřete zdi, starý nábytek nahraďte novým. Menší defekty opravte, ty větší zakryjte – ač na ně budoucího majitele rozhodně upozornit musíte, na fotografie nepatří.
Využít můžete i tzv. home staging, tedy úpravu interiéru profesionálním designérem. Jednou z možností jsou i komplexní služby realitních kanceláří. Ty home staging a nafocení nemovitosti poskytují zpravidla zdarma.
Bez kvalitního fotoaparátu dobré fotografie nepořídíte. Musíte jej ale také umět obsluhovat, měli byste znát základy interiérového focení. Rozhodně se vyhněte focení na telefon. Snímky ze smartphonu obvykle za moc nestojí.
Každou místnosti vyfoťte alespoň dvakrát. U menších pokojů foťte ve směru úhlopříčky, u koupelny a toalety není od věci využít tzv. rybí oko.
Zaostřujte až při focení, fotoaparáty se přizpůsobují světelným podmínkám výsledné kompozice. A výsledné fotografie upravte. Na internetu najdete desítky návodů, rozhodně ale není od věci využít konzultací profesionálního fotografa. Tu vám zdarma zajistí každý spolehlivý makléř, vedle toho za nemovitost vyjedná i vyšší cenu.
Pořízené fotografie jsou vábničkou na klienty, potřebujete je ale doplnit kvalitním textem. Stáhněte si náš e-book a zjistěte, jak za pomoci inzerátu znásobit šanci na prodej nemovitosti!